St. Louis Shag

Saint Louis Shag – vienas iš svingo šokių, susikūręs būtent St. Louis mieste, Missouri valstijoje, todėl dažnai įvardijamas kaip “teritorinis” šokis; ten jis vadinamas tiesiog šgu (Shag). Manoma, jog St. Louis Shag kūrėsi kaip individualus šokis ~1935 m. Dalis šaltinių teigia, jog St. Louis Shag yra kilęs iš Charleston šokio (~1923 m). Žodis „shag“ tuo metu buvo sinonimas žodžiui „dance“ (šokti), todėl esama gana skirtingų (nebūtinai artimai susijusių) šokių vadinamų „shag“, iš kurių trys populiariausi – St. Louis Shag, Collegiate Shag, Carolina Shag, – bet taip pat ir rečiau sutinkami, pavyzdžiui, Heel Shag.

St. Louis Shag subalansuotas greito tempo muzikai, tačiau universaliai tinka ir lėtesniam tempui. Standartinė pagrindinių žingsnių kombinacija (basics) sudaryta aštuonių takto dalių ritmui (8-count: triple-step – kick – triple-step – kick), esama įvairių ritminių variacijų, kurios šiam stiliui suteikia plačias muzikalumo galimybes. Šgui būdingi energingi footwork‘ai ir kick‘ai.

Remiantis įvairiais šaltiniais manoma, jog St. Louis Shag kūrėsi ir buvo pradėtas šokti afroamerikiečių bendruomenėje. Dauguma ankstyvųjų baltaodžių šokėjų nurodo, jog juodaodžiai šoko kur kas anksčiau nei jie (tikėtina, jog pati pradžia galėjo siekti net 1925-1930 metus). Tommy Russo pasakojo pagrindinių žingsnių išmokęs iš juodaodžių vaikų žaidimų aikštelėje, nes jie šoko geriausiai.

Nors St. Louis Shag yra subalansuotas pasirodyti dėl akį traukiančių judesių, ritmų ir energijos (dauguma išlikusių vaizdo įrašų yra būtent iš varžybų/konkursų pasirodymų, demonstracinių pasirodymų, pasirodymų jam‘o rate), tačiau tai yra socialinis šokis. Šis stilius niekada nebuvo izoliuotas nuo kitų svingo šokių ir buvo atliekamas kartu su jais. Vienos dainos metu šokėjai atlikdavo ir jungdavo St. Louis Shag su Lindy Hop, Charleston, autentinio džiazo bei kitų svingo šokių judesiais. St. Louis miesto svingo šokiams buvo būdinga savita stilistika, įvairovė ir interpretacija, kuri skyrėsi nuo kitų JAV šokių scenų, todėl susiformavo pavadinimas St. Louis style jitterbug (apima visus svingo šokius atliekamus kartu, įskaitant St. Louis Shag). Tai glaudžiai siejasi ir su mieste dominavusia populiariąja muzika bei šokių klubų kultūra.

St. Louis Shag išliko “gyvas” besikeičiant kartoms dėka ankstyųjų šokėjų (“oldtaimerių”), pritaikiusių šokį tuo metu populiariai muzikai. Interneto šaltiniuose galima rasti vaizdo klipų, kur St. Louis Shag įmaišomas kartu su kitais stiliais grojant greitai jump blues, stomp, boogie woogie, R&B, rokenrolo muzikai, o šokėjai stiliumi reprezentuoja būtent to meto populiariąją kultūrą. John Bedrosian, Kenny Wetzel, Mary Ann Nunez, Tommy Russo, Dolores Shy, Virginia Shy, Mike Renda, Joe ir Eva Renda, Eddie Plunkett, Dottie Spokesfield, Jim ir Lorraine Byrnes – dauguma jų St. Louis Shag šokę nuo ketvirtojo–penktojo dešimtmečio. Nemažiau prie šokio išlikimo prisidėjo ir jaunesnės kartos šokėjai, kurie perdavė žinias iš “oldtaimerių”, – Peter Loggins, Mia Goldsmith, Katja Hrastar, Todd Yannacone, Christian Frommelt, Jenny Shirar.

Tekstą sudėjo Rokas Borusevičius